dimarts, 16 de juliol del 2013

ÀLEX MOLINER, COACH D'ATRACCIÓ DE GÈNERE:“ La iniciativa és dels homes, i en part és el problema”

Entrevista publica al diari PuntAvui el 15/7/13

Àlex Moliner és autor del llibre ‘Flirting: Lig@r en internet', un manual de seducció on l'autor ha abocat teories de la psicologia i experiències. Defineix el ‘flirting' com la capacitat per atreure el sexe contrari per internet, una habilitat social que va augmentan.

Què fa un entrenador (coach) d'atracció de gènere?
Intentar explicar l'atracció heterosexual, com funcionen les regles. Els meus clients són sobretot homes, tot i que estem pensant a obrir una línia per a dones perquè també m'ho demanen. Els ajudo a canviar les creences limitadores que tenen i que els impedeixen desenvolupar el seu potencial.
Als homes els fa falta més manual que a les dones?
En la nostra cultura ens toca prendre la iniciativa, i aquest és en gran part el problema. Molts homes es bloquegen perquè tenen la por de l'aproximació. Quan veuen una dona que els sembla atractiva, queden paralitzats, no saben què dir, com actuar... Per què ho vaig fer pels homes? Perquè vosaltres en parleu. Les dones compartiu aquest coneixement: dels homes, de les relacions... Teniu un avantatge competitiu. I la meva feina és intentar suplir aquesta mancança dels homes, parlar-ne; això sí, sempre en privat.
El llibre Flirting té un títol que dóna a entendre frivolitat?
Quan em vaig començar a interessar per l'atracció de gènere em vaig trobar que hi havia dos tipus de llibres: o molt frívols o molt científics. I no hi havia cap llibre que fos un intermedi, que fos rigorós i alhora amè. Em baso en la psicologia evolucionista, la neurologia, la programació neurolingüística, però també intento donar consells pràctics fruit de les meves experiències, perquè les teories les poso en pràctica amb els meus clients.
A internet, homes i dones busquen coses diferents?
Tots busquem el mateix, l'amor, però amb motivacions diferents. La dona acostuma a buscar una relació estable, tot i que no sempre. Té la pressió social de ser molt selectiva i de no buscar sexe casual, perquè això està mal vist socialment, tot i que estan canviant les tendències, perquè és una qüestió evolutiva. En canvi està mal vist que l'home reconegui que vol una relació seriosa: com més sexe amb més dones diferents, millor. Hi ha pocs perfils d'homes que explicitin que busquen una relació estable.
Buscar parella a internet, però, també provoca certs prejudicis.
Aquest és un exemple de creença limitadora. Tothom que diu això és que no ho ha provat, o si ho ha provat, ha estat un cop i li ha sortit malament. En canvi no té sentit entre un grup de menors de 30 anys. És un pensament propi del que anomeno els colons digitals, els que no som nadius de l'era d'internet.
Internet ha eliminat el romanticisme, l'amor idealitzat?
Quan van sortir les discos, als seixanta, la gent pensava el mateix. Internet és una nova manera de relacionar-se. L'ideal de les pel·lícules passa poc. La gent es coneix a la feina, als bars i per internet.
El món 2.0 és la nova discoteca?
Està passant. La gent a les discos ara no parla. Poques vegades hi ha interaccions, i si n'hi ha és a última hora de la nit. La discoteca és un ambient molt poc propici.
Què recomanaria a algú que vol inscriure's en webs de contactes?
Primer cal triar el web adequat segons el que volem. N'hi ha molts. En el llibre explico les diferències: quins són més especialitzats, de trobar parella estable o fins i tot per tenir una aventura extramatrimonial, i d'altres de més genèrics. I sobretot fer-se un perfil correcte. És un servei que faig. A partir d'una entrevista personal, del vestuari, de les aficions, fem unes fotos que mostrin uns valors concrets. El perfil ha de ser una marca personal. És el mateix que quan busques feina: presentes el millor de tu mateix. No t'has d'inventar res, però has de posar en alça els teus valors.
Quines precaucions cal tenir?
La regla d'or és que si has tingut poca interacció en línia, més pública i freda ha de ser la cita. Si no has parlat per telèfon i no has vist fotos, fes un cafè a mitja tarda. Si hi ha hagut molta interacció i química, quedar per sopar.
L'estiu és el clímax del flirteig a internet?
Al revés. Els pics són al setembre i al gener, quan la gent torna de vacances i no s'han complert les expectatives.